Shenzhen ve Dongguan kentlerinde gerçekleşen resmi temaslarda Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank liderliğindeki heyet, Çin’in davetlisi olarak önemli ziyaretler gerçekleştirdi. Heyette Komisyon Başkanı Mustafa Varank, Başkanvekili Şahin Tin, Komisyon Sözcüsü Cevahir Uzkurt ve diğer üyeler yer aldı.
Mustafa Varank, ziyaret kapsamında Çinli şirketlerin Türkiye’ye yatırım yapacağını belirterek, Shenzhen’in teknoloji ve üretim alanındaki önemine vurgu yaptı. Varank, Çin ile gelecek dönemde yapılacak işbirliği fırsatlarını ele aldıklarını ve ülkeler arasındaki konumları değerlendirdiklerini aktardı.
Heyetin ziyaretleri arasında dünyanın önde gelen teknoloji firmalarından Huawei’nin AR-GE ve üretim tesislerini ziyaret ettiği bilgisi paylaşıldı. Varank, Huawei’nin Türkiye’deki faaliyetlerini ve geleceğe yönelik işbirliklerini artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Çin ziyaretinin sonunda Türkiye ve Çin arasında teknoloji transferi, bilgi paylaşımı ve üretim süreçlerinde işbirliğini artırma konusunda mutabık kalındı. Bu tür ziyaretlerin iki ülke arasındaki teknolojik işbirliğini güçlendireceği ve yenilikçi projelerin hayata geçirilmesine katkı sağlayacağı belirtildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]